Filmer for barn med hodepine og migrene

Nå lanseres 12 nyttige filmer om hodepine/migrene hos barn.

I filmene deltar tre barn med migrene og deres familier, og hodepinespesialist Dr. Tine Poole forteller om hvordan migrene for barn arter seg og hvordan barnet kan få hjelp. Målet er at alle barn med hodepine skal få komme til lege for å få en diagnose og behandling, og derved et bedre liv.

Bakgrunnen for prosjektet «Søkeord: Barn + migrene» er at så mange som 1-2 barn i hver skoleklasse har migrene, men skremmende mange får ikke hjelp! De har ikke oppsøkt helsevesenet for sine plager, rett og slett fordi foreldre ikke anser hodepine som alvorlig nok, ikke forstår at hodepinen kan være migrene, eller ikke vet at det finnes god behandling. Dette til tross for at hos 75 % av barn med migrene forekommer sykdommen i den nærmeste familie!

Målet med prosjektet, som har fått støtte av Extra-stiftelsen, er at foreldre skal finne god informasjon på nettet om hodepine hos barn og ta de med til lege for å få en diagnose og behandling. Se filmene på wvw.barnehodepine.no