Charles Paccione vinner EFIC seiltur

28 Aug 2017

Før sommeren annonserte NOSF en unik mulighet for én yngre smerteforsker for å reise på seiltur med Europas fremste smerteforskere samt andre unge smerteforskere fra hele Europa. Seilturen er et initiativ fra Eurupean Pain Federation (EFIC) før EFIC Pain Congress 2017 som arrangeres i København i september. NOSF vil dekke utgiftene for seilturen for den norske kandidaten.

Styret i NOSF er glade for å annonsere at Charles Paccione får reise på seilturen. Paccione er 26 år og PhD student ved Medisinsk Fakultet, HELSAM, UIO, hvor han studerer effekten av vagus-stimuli og dyp pust på kronisk utbredt smerte. Dette er en unik og fantastisk mulighet for å knytte kontakter og nettverk med andre unge smerteforskere fra hele Europa. Blant seniorforskerne som vil være med på turen kan vi nevne Prof. John Wood (UK, London) og Prof Ralph Baron (Germany, Kiel), med flere. Vi gratulerer og ønsker Charles Paccione en fantastisk seiltur samt påfølgende EFIC konferanse.